- El nou Decret incorpora la competència en llengües estrangeres per a tots els cicles formatius
- El reglament permetrà als treballadors compaginar els estudis amb la realització de la seva tasca professional
- Els currículums de l’FP inicial seran adaptables a les necessitats dels diferents sectors i els centres podran desplegar-los en funció de les característiques de l’alumnat
- L’objectiu és fer una formació professional més atractiva tant per a l’alumnat com per a les empreses
El Govern ha aprovat el nou Decret d’ordenació de la formació professional, que permetrà disposar d’una titulació pròpia en el marc de l’FP reglada i que té com a principal objectiu fer una formació professional més atractiva tant per a l’alumnat com per al teixit empresarial del país.
El nou Decret d’ordenació de la FP presenta moltes novetats, entre les quals destaca la importància atorgada a la competència lingüística en llengua estrangera: en tots els cicles d’FP està prevista la incorporació de llengües estrangeres adaptades als continguts curriculars específics per a cadascuna de les famílies professionals. D’aquesta manera s’afavorirà la internacionalització d’aquests estudis, altament demandada pel teixit empresarial i per la societat.
El nou Decret planteja un concepte més ampli de la formació professional, desplegant títols propis i fent aquests ensenyaments més atractius tant per a l’alumnat com per a les empreses. Pel que fa a l’alumnat, se’ls ofereix la possibilitat de flexibilització a través de matrícula semipresencial, de fer formació professional en alternança a través d’una oferta de cicles en zones de baixa densitat de població, i d’una orientació del currículum segons el perfil professional corresponent.
Els usuaris de formació professional obtindran amb el nou Decret facilitats per compaginar els estudis amb la seva tasca laboral a través, per exemple, de la flexibilització horària, fet que beneficiarà no només l’alumnat sinó també les empreses.
El currículum dels cicles formatius d’FP es modificaran per ser més adaptables tant a les necessitats dels sectors com als perfils professionals específics. En aquest sentit, els centres podran desplegar els seus currículums tenint en compte el perfil del seu alumnat i de les possibilitats de formació de l’entorn socioeconòmic del centre. El currículum també prestarà especial atenció a la innovació, sobretot pel que fa als sectors nous i als mercats emergents.
Per tal de fer un seguiment acurat d’aquest nou sistema es preveu una avaluació conjunta entre el Departament d'Ensenyament -la Inspecció i l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació- i els agents econòmics i socials.
Amb totes aquestes mesures es pretén satisfer les necessitats de formació que donin resposta a la competitivitat del teixit econòmic del territori, i alhora impulsar la participació de les empreses en matèria de formació professional.
FONT: Departament/s
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada